قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
خانه / سلطان نصیر / ذوالقرنین قرآن کیست ?۷۳

ذوالقرنین قرآن کیست ?۷۳

ذوالقرنین قرآن کیست ?۷۳

{نگاهی به اساطیر میان رودان و ارتباط آن با صور فلکی در آسمان شب۳۴}

{انکی و نین خورسگ: اسطوره ای آسمانی ۲۶}

{ ارتباط احکام نجومی با اسطوره ۳}

{…را برای اینانای پاک بنا کردند.
روزی، روزگاری فرمانروای برگزیدهٔ اینانا در قلب مقدسش، برگزیدهٔ اینانا از سرزمین ز. موش در قلب مقدسش،
انمرکار، [فرزند] اوتو(خدای خورشید)،
از خواهرش، شهبانوی خوب…،
از اینانای مقدس تقاضایی می کند:
«ای خواهرم، اینانا، برای اوروک،
بگذار تا آنها مردم (ارت) طلا (و) نقره را هنرمندانه بسازند، بگذار تا آنها سنگ لاجورد ناب از تخته سنگ پایین بیاورند، بگذار تا آنها سنگ گرانبها (و) سنگ لاجورد ناب پایین بیاورند.
از اوروک، سرزمین مقدس… ،
از خانهٔ انشان که درآن قرار داری،
بگذار تا آنها … [آن را ] بسازند،
از [گی]پروی مقدس، که در آن [خانهٔ] (خویش) رابنیان نهاده ای،
باشد که (مردم ارتّ) درون آن را هنرمندانه تزیین کنند.
من، من در درون آن نمازهای…به جا خواهم آورد؛
بگذار تا ارت تسلیم اوروک شود،
بگذار تا مردم [ار]تّ،
پس از پایین آوردن سنگها [از] کوههای سرزمین بلند [شان]،
برای من معبدی بزرگ بسازند، برای من معبد بزرگی برپا دارند، …
….

برای انتقال طلا، نقره، (و) سنگ لاجورد، وظیفهٔ …،
مردانی که «میوهٔ» طلا را به صورت «درخت میوه» بر پا می داشتند،
پس از انباشتن آن همچون… در انجیر (و) انگور آن برای انبار بزرگ،
ساقه ها (و تنهٔ) آنها را با سنگ لاجورد می پوشانند، … .} (تاریخ تمدن بین النهرین جلد دوم ص ۲۸۱ الی ۲۹۱)

نگاهی به داستان اسطوره ای انمرکار ارتباط خاص اینانا را با سنگ لاجورد نشان می دهد. شاید علت خاص انتساب سنگ لاجورد در کتاب نوادر التبادر لتحفه البهادر ریشه در چنین داستان های اسطوره ای و علاقه خاص اینانا رب النوع کوکب زهره به این سنگ خاص داشته باشد ?! تصویر زنی برهنه بر روی سنگ لاجورد در خاتم زهره یادآور نگاره های ایشتار همتای سامی اینانای سومری است.
از طرفی سنگ لاجورد در کتب علم تنجیم بعضا به خورشید انتساب یافته است.👇
{منسوبات خورشید در جوهرها و معادن: 👈«یاقوتها و بیجاده و سنگهای با قیمت و رخام و 👈لاجورد و سندروس» کتاب روضه المنجمین ص ۷۲) } ما در اسطوره انمرکار در می یابیم که انمرکار که به دنبال سنگ لاجورد برای ساختن معبدی به سرزمین ارتّ در فلات ایران سفر می نماید فرزند اوتو خدای 👈 خورشید است. یعنی بار دیگر می توانیم دلیل احتمالی انتساب لاجورد به خورشید را در اسطوره پیگیری نماییم.

به ماجرای خواتم کواکب به نقل از کتاب نوادر التبادر لتحفه البهادر باز گردیم.
در تشابه این طلسمات به موجودات اسطوره ای و حتی چگونگی انتسابشان به کواکب سخن گفتیم.
ملاحظه می نمایید که رد پای اسطوره و موجودات اسطوره ای در متون علوم غریبه و خفیه در تمدن اسلامی نیز دیده می شود. البته این را باید بگویم که وجود چنین طلسماتی نباید باعث برخورد افراطی و متعصبانه با این علوم شود. ما شاهد هستیم عده ای که نسبت به ماهیت کلی این علوم اطلاعی ندارند. نظیر جریان عرفان (من درآوردی) حلقه یا اخیراً عالمی منبری، حتی بخش های مثبت آن و طلسمات الهی نظیر شرف شمس را که به تایید بزرگانی نظیر علامه شیخ بهایی و علامه محمود دهدار و علامه کفعمی و علامه حسن زاده آملی و علامه مبشر کاشانی و … رسیده است را باطل می دانند. چیزی را منکرند که علمی بدان ندارند.
اما گاه نیز باید نسبت به بعضی اعمال علوم غریبه که ماهیت آن عمل نامشخص است. با احتیاط برخورد نمود. من باب مثال عملی احراقی که اشکالی و اعدادی را بر روی کاغذ شخص می نویسید و سپس آن را می سوزاند تا فلان خواسته اش اجرا شود! حال اگر شخص اطلاعی ندارد که آن اعداد و اشکال دقیقا چه هستند و این عمل هم به صورت متواتر در کتب بزرگان مورد وثوق این علم نقل نشده باشد. اینجاست که شخص باید احتیاط به خرج دهد. زیرا ممکن است اشکال و اعدادی که آتش زده می شود. شکل کُدینگ شده آیه ای از آیات قرآن مجید و یا آیه ای از تورات باشد که سوزانده می شود. و شیاطین جنی خواست عامل را اجرا کنند.
نتیجه آن که آنجا که عملی ماهیت کلی اش نامشخص است و به صورت تواتر توسط بزرگان نقل نشده باشد. احتیاط آن است که از چنین اعمالی پرهیز شود. مگر اینکه ماهیت کلی آن عمل برای عامل مشخص شود. و اگر مانعی نداشت عمل نماید. این مطلبی است که ما با دعانویسان در موردش اختلاف داریم. یعنی اینان اعمالی را انجام می دهند که ماهیت کلی آن عمل برایشان نامشخص است. تنها صرف تاثیر و مجرب بودن یک عمل ملاک درستی برای الهی بودن و غیر الهی بودن عمل نمی باشد.

مطلب پیشنهادی

ذوالقرنین قرآن کیست ?۷۱ 

ذوالقرنین قرآن کیست ?۷۱ {نگاهی به اساطیر میان رودان و ارتباط آن با صور فلکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =