نفس زکیه ۲

{نفس زکیه ۲}

به آیهٔ ۳۳ سوره مبارکه الاسرا توجه نمایید: 👇

{ وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلَا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا ﴿۳۳﴾=و نفسى را که خداوند حرام کرده است جز به حق مکشید و هر کس مظلوم کشته شود به سرپرست وى قدرتى داده‏ ایم پس [او] نباید در قتل زیاده‏ روى کند زیرا او [از طرف شرع] یارى شده است (۳۳)}

عزیزان به آیه بالا خوب دقت نمایید صرف و نحو و دستور عربی را لحظه ای کنار بگذارید. «وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ» نکشید نفسی را. کدام نفس را? نفس زکیه را
«الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ=که خداوندحرام کرده »
بدون توجه به قواعد زبان عرب به کلمات نگاه نمایید. حرم الله کجا هست? خانه کعبه و مسجد الحرام که نفس زکیه بر طبق حدیث در آن شهید می شود.
«وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا» و کسی که مظلومانه کشته شود یعنی نفس زکیه به ولی او یعنی حضرت ولی عصر عجل اللّه که وی را به عنوان نماینده خویش فرستادند. ما به ولی وی قدرتی (تسلطی) دادیم. سلطانا می تواند اشاره ای به سلطان نصیر از القاب حضرت صاحب الامر عجلّ الله باشد. زیرا در انتهای آیه اشاره به منصور بودن وی (آن ولی) اشاره شده است.
همچنین در آیه به حضرت ولی عصر سلطان نصیر یعنی همان اماماً منصور من اهل بیت محمّد صلّی اللّه علیه و آله وسلم توصیه شده است که در قتل و خونریزی برای انتقام نفس زکیه اسراف ننماید. که حضرتش از جانب خداوند موید و منصور و پیروز است.
ان شاالله این تاویل راهگشای خوانندگان در توجه به حدیث و ارتباطش با آیات قرآن مجید و عزیز باشد.

اما اشاره احتمالی کتاب مکاشفه یوحنا به نفس زکیه به فقرات زیر توجه نمایید : 👇

{دو شاهد خدا
۱ به من یک چوب اندازه گیری دادند وگفتند: “برو و قسمت داخلی عبادتگاه و همچنین قربانگاهی را که در آن است اندازه بگیر و بعد کسانی را که در آن عبادتگاه پرستش می کنند بشمار

۲ اما محوطه بیرونی را اندازه نگیر زیرا به سایر قوم ها واگذار شده است ;ایشان به مدت چهل و دو ماه “شهر مقدس” را پایمال خواهند کرد

۳ اما من دو شاهد خود را خواهم فرستاد و به آنان قدرت خواهم داد تا پلاس پوشیده برای مدت هزار و دویست و شصت روز پیغام مرا به گوش مردم برسانند.”
۴ این دو شاهد همان دو درخت زیتون و دو چراغدان هستند که در حضور خدای تمام زمین می ایستند(خدای تمام زمین در تفاسیر مسیحیان بعضاً شیطن است اما بر اساس اساطیر میان رودان گاه انکی و گاه انلیل و گاه مردوخ خدای زمین نامیده شده اند)

۵ هر که بخواهد به ایشان اذیت و آزاری برساند با آتشی که از دهانشان بیرون می آید نابود خواهد شد

۶ ایشان در این سه سال و نیم که پیغام خدا را به مردم اعلام می کنند قدرت خواهند داشت هرگاه که بخواهند مانع بارش باران گردند ،چشمه های آب را به خون تبدیل کنند و جهان را به بلایای گوناگون دچار سازند.

ظهور جانور عجیب
۷ وقتی آن دو نفر دوره سه سال و نیمه شهادت خود را به پایان برسانند آن جانور عجیب که از چاه بی انتها (چاه بی انتها چاه ویل است و جانور عجیب هیولای چاه ویل است) بیرون می آید به ایشان اعلان جنگ خواهد داد و ایشان را شکست داده خواهد کشت

۸ و۹ اجساد آنان نیز سه روز و نیم در خیابانهای شهر بزرگ به نمایش گذاشته خواهد شد این شهر از نظر ظلم و فساد شبیه سدوم و مصر است و جائی است که خداوند ایشان نیز بر روی صلیب کشته شد. در این مدت به کسی اجازه داده نمی شود جنازه ایشان را دفن کند و مردم از قوم های مختلف آنها را تماشا خواهند کرد

۱۰ در سراسر دنیا همه برای مرگ این دو سخنگوی خدا که اینقدر مردم را به تنگ آورده بودند به جشن و پایکوبی خواهند پرداخت و برای یکدیگر هدیه خواهند فرستاد.
۱۱ اما پس از سه روز و نیم، روح حیات بخش از جانب خدا وارد جسم آن دو خواهد شد و ایشان بر پایهای خود خواهند ایستاد، با دیدن این صحنه همه دچار وحشتی هولناک خواهند شد

۱۲ و صدایی از آسمان خواهند شنید که به آن دو می گوید “به اینجا بالا بیایید!” آنگاه ایشان در برابر چشمان حیرت زده دشمنان با ابرها به آسمان بالا خواهند رفت.
۱۳ در همان لحظه زلزله شدیدی رخ خواهد داد که یک دهم شهر را با خاک یکسان خواهد کرد و هفت هزار نفر کشته خواهند شد آنگاه کسانی که زنده مانده اند از ترس، خدای آسمان را پرستش خواهند کرد. }(کتاب عهد جدید مکاشفه یوحنا)

نکته: در حدیث خواندیم که نفس زکیه نیز با برادر خویش شهید می شود. شاهدین خدا نیز در متن مکاشفه دو نفرند. همچنین دو شاهد خدا در شهری مقدس که بنا به مکاشفه یوحنا همان بیت المقدس است شهید می شوند. زیرا آمده که خداوندشان (منظور عبدالهی حضرت عیسی بن مریم است) در آن شهید شده است. البته شهر را می توان به مکه نیز تاویل و تفسیر نمود. زیرا بیت المقدس در زمان نوشتن متن مکاشفه قبله بود و اکنون مکه قبله است. و می توان گفت که چون مکاشفات مربوط به خزانه عالم مثال است در این بخش از مکاشفه تغییر ایجاد شده باشد.
یعنی در حقیقت دو شاهد خدا در قبله شهید می شوند اما چون قبله در زمان یوحنا بیت المقدس بود وی بیت المقدس را در مکاشفه خویش می دیده است. و خیال برای وی حقیقت قبله را به صورت بیت المقدس جلوه گری می نمود اما در حقیقت مکان شهادت وی مکه بوده است.

نکته ۲: حضرت عیسی بن مریم علیه السلام بر طبق نص قرآن به صلیب کشیده نشدند.

نکته۳: دقت نمایید که چگونه اکثر مردم جهان با شهید شدن دو شاهد خدا اظهار خوشحالی می نمایند. همواره صف بندی حق و باطل را می توان از چنین واکنش هایی دریافت.

نکته ۴: هیولای چاه ویل با تاثیر بر روی مردم فاسق این دو شاهد خدا را می کشد. در واقع در عالم جسمانی شهادت این دو شاهد خدا توسط مردم انجام می شود.

نکته ۵: در بعضی احادیث دوران دعوت نفس زکیه به امام عصر عجل الله کوتاه است. اما دو شاهد خدا ۱۲۶۰ روز مردم را به توحید و پرستش خداوند جهان آفرین به جای پرستش خدای دروغین زمین (شیطن یا شاید انکی و یا انلیل و یا مردوخ) فرا می خوانند. البته شاید بتوان بین این دو نیز جمع کرد.

ادامه…

منبع:https://eitaa.com/soltannasir

این مطلب را نیز بخوانید

پیدایش دانش نجوم

پیدایش دانش نجوم مؤلف: بارتل.ال واندروردن مترجم: همایون صنعتی‌زاده ناشر: دانشگاه شهید باهنر (کرمان) کتاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =