عدم تاثیر ستارگان بر یهودیان در اندیشه قبالیست ها ۱

{عدم تاثیر ستارگان بر یهودیان در اندیشه قبالیست ها ۱}

 

پیشتر نظر استاد سمنانی خویش را در مورد مواضع نجومی و تاثیرش بر روی مومنان حقیقی را در اینجا به اشتراک گذاشتم👇 

{مواضع نجومی}

پیشتر در لابه لای گفتگو با استاد سلوکی ما شیخ محمدصابر اهل لرستان، ایشان به این نکته اشاره داشتند که برای یک سالک نباید مهم باشد که یک دستور را من باب مثال از قمر در عقرب شروع نکند. از فحوای سخنان ایشان اینگونه برای بنده مشخص شد که ایشان نه اینکه قائل به قمر در عقرب نیستند اما تاثیر آنچنانی برای آن بخصوص برای یک سالک قائل نیستند. و از منظر ایشان نباید خود را در قید و بند چنین اموری قرار داد. در روایات هم به عدم انعقاد عقد و سفر در این زمان اشاره شده است. در مورد سفر هم می توان گفت که اگر سفر ضروری باشد یا حتی زیارتی باشد. هیچ منعی برای سفر وجود ندارد. عمده فقهای پیشین نیز با توجه به روایات قمر در عقرب سفر کردن و عقد نمودن در این زمان را مکروه دانسته اند نه حرام.

اما حال سخنان استاد سمنانی ما درباره احکام نجومی و اعمال جادوی آیینی و سیاه مجامع مخفی و قبالیست ها : 👇

احکام نجومی برای شیعه و محبان مولا علی علیه السلام و حتی برای دینداران حقیقی ادیان دیگر مانند یک مسیحی مومن حقیقی یا یک یهودی مومن حقیقی در اکثر مواقع آنگونه که عده ای فکر می کنند نتیجه بخش نیست. یعنی یک شیعه حقیقی حتی اگر در نحوست ماه مانند محاق یا قمر در عقرب یا حتی ماه صفر دست به هر کاری بزند برایش نتیجه بخش هست و اگر احیانا نتیجه نیافت. لزوما ربطی به مواضع نجومی در آسمان ندارد.
هر چقدر 👈حلقه دایره قبالیست ها و مجامع مخفی برای شیعیان امام زمانی راستین تنگ تر شود. 👈احکام نجومی در زندگیشان پر رنگ تر می شود و هنگامی که موازنه قدرت از سمت اولیای الله شیعه و یاوران معنوی اهل باطن غیر شیعی امام زمانی که در وقت مقرر اسلام ظاهری هم خواهند آورد به سمت کافران و قبالیست ها و ایادی شیطان تنگ تر گردد. احکام نجومی و حتی تاریکی و تاثیر مناسک شان در زمان های خاص چون پوریم و حنوکا و اعیاد خون باری و خون خواریشان کم تاثیر تر و کم سوتر است.
با این سنگ محک می شود دریافت که چه وقت دو طرف این مصاف در جنگ های باطنی موفق تر عمل می کنند. آن هنگام که صدها مناسک در مواقع نجومی یا اعیاد خاص مانند حنوکا و پوریم و… بر پا میکنند اما شیعیان شادند و مومنین متوجه هیچ قبض یا گرفتگی نیستند. کفه ترازو به نفع ما و احکام نجومی هم با همه قربانی ها و مناسک بی تاثیر یا کم تاثیر است. اما هنگامی که دل ها تنگ، 👈تنفس ها تنگ، 👈عروق تنگ و حال و اتصالات معنوی سخت می شود کفه ترازو به نفع آنان در جریان است. و هر چه تجلی انوار خالص‌ شیعی در کسی بیشتر باشد از تیر و ترکش های انرژی مراسمشان و مواضع نجومی مصون تر خواهد بود.

که با واکنش های مختلف و متفاوتی روبرو شد. بی آنکه بخواهم منکر هر گونه تاثیر کواکب و مواضع نجومی بر خود بشوم. زیرا تاثیر بعضی شرایط نجومی را بر خویش دیده ام. اما پیش از گفته استاد خویش نیز، بسیاری از حالات نحس نجومی که به شدت در محیط مجازی تبلیغ می شود حداقل بر روی بنده چندان تاثیر ظاهری و باطنی نداشته و ندارد.
اما چندی پیش در حال مطالعه ترجمه کتاب زوهر بودم که به نکته جالبی بر خوردم. و آن این بود که قبالیست های جهود نیز در کتاب زوهر، تقریبا نظری مشابه استاد سمنانی بنده داشته اند. منتهی استاد ما تاثیر کم مواضع نجومی را شامل مومنان حقیقی ادیان دیگر نظیر مسیحی و یهودی مومن نیز می دانند. اما قبالیست های یهودی این عدم تاثیر را فقط شامل یهودیان مومن می دانند.
این تاثیر کم مواضع نحس ستارگان نیز چیز عجیبی نیست که برای بعضی ها عجیب جلوه می نماید. همین امروز در بعضی سبک های نجومی نظیر نجوم ودایی و جیوتیش از رمدی برای درمان و متعادل کردن حالات نحس کواکب در زایچه فرد استفاده می نمایند. آیا از نظر یک شیعه مومن موحد در عالم تکوین رمدی ای بالاتر از رسیدن به توحید عینی و محبت و ولایت چهارده معصوم پاک وجود دارد ؟! درست است که هر کس که اسم شیعه را یدک می کشد و محب است و به حقیقت شیعه به معنای خاصش نیست. اما هر چقدر این توحید و ولایت و محبت عمیق تر و قوی تر باشد تاثیر و تاثرات حالات نحس نجومی و حتی اسحار و طلسمات بر فرد کمتر خواهد بود یا صورتی متفاوت خواهد داشت. نکته دیگری که باید بدان توجه داشت این است که مدار دستورات اسلام بر اساس ماه های قمری است. و تقویم قمری بر خلاف تقویم شمسی از قواعد تنجیمی به آن شکل پیروی نمی کند. یعنی ما بالفرض در احادیث داریم که در ماه رمضان شیاطین _لزوما نه همه شان_ در بند هستند و شاهد هستیم برکات معنوی زیادی در این ماه مبارک نازل می شود. خب این رمضان با توجه به اختلاف سال قمری با شمسی در طول سال و فصول مختلف می چرخد. و شرایط نجومی یکسانی در آن وجود ندارد و ممکن است در یک رمضان ما حالات نحس نجومی را ناشی از نظرات نحس کواکب دیگر نسبت به هم را نیز داشته باشیم. اما شیاطین در بند و برکات بر مومنین نازل می شود. آنچه که خیلی ها بدان توجه نمی نمایند این است که بین رمضان و شوال و ذیقعده از منظر علم نجوم تفاوت خاصی وجود ندارد. زیرا ماه قمری بر اساس رویت هلال است که این هنگامی اتفاق می افتد که ماه به خورشید می رسد و سپس از آن پیشی می گیرد و هلال جدید متولد می شود. و این بر خلاف سال خورشیدی است که بر اساس گردش خورشید بر اساس دید ناظر زمینی در صور فلکی منطقه البروج است. و خورشید چون به هر نشان منطقه البروج برسد وارد شود ما وارد ماه جدید (در حقیقت برج جدید) می شویم و چون منطقه البروج را یک دور طی نماید. می شود یک سال خورشیدی!
اگر بر همین نهج می خواستیم سال قمری داشته باشیم باید هر یک دور گردش ماه در منازل ۲۷ یا ۲۸ گانه اش (۲۷ بر اساس نجوم هندی و ایرانی و ۲۸ بر اساس نجوم دوره اسلامی ) در منطقه البروج را یک سال قمری محسوب کنیم که می دانیم روزهایش حتی از روزهای یک برج شمسی نیز اندکی کمتر می شود.

مدار دستورات اسلام بر اساس تقویم قمری طراحی شده است. (به کتبی نظیر اقبال الاعمال و المراقبات و مفاتیح الجنان و …مراجعه شود که از معصومین توصیه هایی برای اعمال عبادی هر ماه قمری یا روزهای خاص ماه قمری وجود دارد) برخلاف آنچه گنوسی مسلکان عصر جدید تبلیغ می نمایند. بهترین دستورات برای عبور روح از حیطه افلاک و فرار از تاثیر و تاثرات منفی کواکب دستورات دین حنیف اسلام است. و لازمه تاثیرش از نظر ما دو چیز است ایمان و توحید قوی و ولایت و محبت چهارده معصوم پاک.

پ ن : در تفکر ادیان و طریقه های سلوکی جهان باستان اعم از نحله های اسراری نظیر میترائیسم باستانی و صابئین حرانی و دین اورفئوسی و هرمسی و گنوسی و… برای خروج روح از حیطه تاثیر و تاثر افلاک وابستگی به تنجیم و مواضع نجومی بسیار دیده می شود. و این تنها شامل زایچه بینی نبوده است. بلکه شامل اوراد و اذکار و ریاضت های خاص بوده که روح شخص بتواند از حیطه ایزدان یک کوکب بگذرد. گاه برای ایزدان مرتبط با یک کوکب فدیه(اعم از آرد و میوه و غذا و قربانی حیوانی و انسانی) می دادند و ستایش نامه های جادویی می خواندند. تا بتوانند مجوز عبور روح را از وی بگیرند. توجه نمایید این فدیه ها و ستایش نامه ها در هر طریقه و آیینی با دیگری فرق داشته است. آنچه که باید توجه داشت این است که در آیین های یاد شده بالا عبور روح از حیطه تاثیر و تاثرات منفی کواکب بسیار مهم بوده است.

 

منبع: کانال سلطان نصیر و عکس هوش مصنوعی ماکروسافت

این مطلب را نیز بخوانید

کمربند حضرت سلیمان ۳

     {شواهدی بر نوشته های پیشین ۴}          { کمربند حضرت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *