مهمترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ایران

مهمترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ایران

انتخابات ناخواسته فعلی، ایران را بر سَر یک دوراهی قرار میدهد. ایران در آستانه تبدیل شدن به یک ابرقدرت منطقه‌ای است و امروز در منطقه کسی بدون اجازه ایران کاری نمیکند. به رفتار کشورهای همسایه با ایران به خصوص پادشاه بحرین که روسیه و چین را واسطه ارتباط با ایران کرده بنگرید!

یا حتی حضور مصری‌ها در ایران برای اولین‌بار! مهم ترین مواردی که رئیس جمهور ایران بر آن قدرت قابل توجهی دارد، سیاست خارجی و سیاست اقتصادی است و انتخابات پیش رو سوالات مهمی را در رابطه با این دو مطرح میکند. آیا رئیس جمهور جدید از اردوگاه رئیسی خواهد بود و در ادامه رویکرد شهید عبداللهیان مبنی بر دیپلماسی قوی منطقه ای و ایدئولوژیک و در عین حال نادیده گرفتن بیشتر قدرت های غربی حرکت میکند؟! یا اینکه مسیر دیگری را در پیش خواهد گرفت و در عوض سعی در برقراری مجدد روابط صمیمانه تر با غرب در حال سقوط میکند!؟

غرب و آمریکا، احتمالاً در قالب بازگشت به توافق هسته ای، در تلاش برای کاهش بخشی از تحریم های اعمال شده به میدان باز خواهند گشت. اما نیک میدانیم غرب است که به ایران نیاز دارد نه ایران! و ارتباط با غرب هیچ گره‌ای از مشکلات ایرانی‌ها باز نمیکند. حتی برداشتن تحریم نیز روی زندگی مردم تاثیری ندارد و تمام حرف‌هایی که در این زمینه میشنوید، جنگ روانی و رسانه‌ای است. باید پرسید که آیا رئیس جمهور جدید بر قدرت، خودکفایی و استقلال ایران از طریق توسعه بخش های صنعتی و هسته ای به نفع ایران و سرمایه گذاری در روابط سودمند دوجانبه با بریکس تمرکز خواهد کرد یا اینکه ایران را به هژمون های غربی وابسته میکند و هدفش برهم زدن اوضاع خواهد بود؟!

اما شاید مهم‌تر از آن، آیا رئیس‌جمهور جدید میراث اقتصاد نئولیبرالی را که روحانی گذاشته و متأسفانه برخی از اعضای تیم رئیسی ادامه دادند، ادامه می‌دهد یا مسیر جدیدی را در پیش می‌گیرد و اولین گام‌ها را در دلارزدایی خواهد کرد!؟

اقتصاد ایران و تقویت پول ملی، عصر جدیدی از فرصت ها و رشد اقتصادی را برای مردم ایران به همراه میاورد و مردم ایران باید بفهمند که حذف دلار موجب بهبود و تقویت زندگی آنها خواهد شد. رئیس جمهور جدید، باید گام‌های محکمی در حذف دلار آمریکا از چرخه زندگی مردم بردارد و روی تقویت رشد اقتصادی ایران و کسب و کارهای ملی سرمایه‌گذاری کند.

 اینها همه سؤالاتی است که هیچ کس پاسخ آنها را نمی داند، اما آینده جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد. اما چیز دیگری وجود دارد و خیلی هم مهم است و ما نباید فراموش کنیم این است که: رهبر معظم ایران،آیت الله خامنه ای ۸۵ ساله است که خداوند ایشان را حفظ کند. پس از فوت رهبر، رئیس جمهور در حال حاضر ریاست مجلس خبرگان را بر عهده خواهد داشت، نهاد نظارتی ۸۸ نفره که رهبر جدید ایران را منصوب می کند. در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی شاهد ورود ایران به دوران قدرت سخت و خود مختاری بودیم. این که آیا به این راه ادامه می دهیم یا خیر، در انتخابات آینده مشخص خواهد شد.

مسیری تاریخی و پر از پیچ و خَم برای ابرقدرتی ایران این وسط، لازم است مردم ایران نسبت به نفوذی‌های دوتابعیتی، حجتیه، فرقه‌ها و یهودیان نفوذی آگاه باشند. آنها برای رهبری دندان تیز کردند و پالس‌هایی که از موروثی شدن رهبری میشنوید، همه و همه برای فریب اذهان عمومی و بالا کشیدن افراد این شبکه هست. آنها هم میدانند پسر آقای خامنه‌ای هیچ وقت رهبر نمیشود!

 Malcolm X

 

منبع: کانال high_dominion1

این مطلب را نیز بخوانید

غافل!

این تصویر کارنامه‌ی حسن روح‌الامین، نقاش و طراح برجسته کشورمون هست.  استاد روح‌الامین این تصویر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *