{عامل و عاملیت در علوم غریبه ۱}
بارگذاری فایل کوتاهی از سخنان آیت الله صمدی آملی باعث واکنش های مختلفی در میان خوانندگان شد. متاسفانه هستند عده ای که ایشان را ضال و مضل می دانند. هر چند که جناب صمدی آملی را از نزدیک ندیده ام اما بالشخصه به ایشان علاقه قلبی دارم.
در بعضی جاها با ایشان هم عقیده نیستم و ضمن اینکه عقاید غالیانه ایشان را در مورد استاد خویش مرحوم علامه حسن زاده آملی را بر نمی تابم و ایشان خود بهتر از هر کسی نادرستی ادعاهای خویش را می دانند. (بنده استاد حسن زاده آملی را چندین بار از نزدیک به طور خصوصی دیده ام) اینکه جناب صمدی آملی در علوم غریبه چه جایگاهی دارد و تا چه حد تبحر دارند را نمی دانم. می دانم که ایشان را نمی توان در علوم غریبه استاد به معنای خاصش دانست. اما با اینحال حدس می زنم که ایشان یکی از ۷۶ استاد عامل در جهان اسلام باشند. (زود قضاوت نکنید صبر نمایید تا توضیحات کافی و وافی دهم)
استاد ما مرحوم محمدحسن قاضی جهرمی به گفته خود در طول زندگی خویش چهار نفر را (سه مرد و یک زن را) وارد جرگه هفتاد و شش نفر عاملین کرد.
حدس می زنم که یکی از این چهار نفر جناب صمدی آملی باشند. زیرا به گفته ایشان (محمدحسن قاضی جهرمی) جناب صمدی آملی دو اربعین خاص زیر نظر ایشان گذراندند. حدس میزنم یکی از این اربعینات اربعین عاملیت باشد. (و خداوند داناتر است)
اما عامل بودن به چه معناست؟
در عرف علمای اخلاق و عرفان هر کسی که به علم خویش عمل کند را عامل می گویند. در علوم غریبه نیز هر عالم علوم غریبه ای که علمش را به عمل در آورد را عامل می گویند. اما این تعریف دقیق نیست. زیرا به عمل در آوردن علم در علوم غریبه به تنهایی برای عامل بودن کافی نیست بلکه باید عمل شما جاری و ساری شود و تاثیر نماید. برای این جاری و ساری شدن شما به طور خاص نیاز دارید که در حیطه عالم مثال (حداقل ملکوت سفلی) و وادی این موجودات جن و دیو و پری متصرف باشید. چنین فرد متصرفی را عامل می نامند. اگر شما در بخش علمی علوم غریبه نظیر جفر و حروف و رمل و اوفاق و طلسمات و تعویذات دانش بسیاری کسب نمایید. تا عملا وارد وادی تسخیر و مسخرات و به خدمت گرفتن موکلین و جنیان نشوید و چشمتان به روی وادی این موجودات باز نشود. عامل محسوب نمی شوید. زیرا توان تصرف مثالی را آنچنان که باید و شاید ندارید.
تعریف عام عاملیت را در علوم غریبه دانستیم مسلما با چنین تعریفی افراد بسیار زیادی در جهان اسلام عامل به علوم غریبه هستند. همچنین بدیهی است که وقتی فقیر سخن از ۷۶ استاد عامل می نمایم منظور تعریف بالا نیست. بلکه مطلبی دیگری وجود دارد که در ادامه بیان خواهم کرد.
برای اخذ عاملیت خاص در علوم غریبه لازم است فرد زیر نظر یکی از اساتید عامل (۷۵ نفر) اربعینی با ترک حیوانی جلالی بنشیند. دستورات اربعین خاص و قرآنی هستند و هزار حمد و هزار توحید و هزار آیه سلام قولا جزئی از دستورات هستند.
در هنگام قلب اربعین، رهبر عاملین کل جهان که در حال حاضر فردی ساکن لبنان هستند در مکان خلوت سالک حضور فیظیکی پیدا می نمایند. و یک جفت از چهار جفت ملک الموکلین یکی از حروف دال تا ت را که در خدمت فردی نیستند و آزاد هستند را به فرد تقدیم می نمایند. عهد بین فرد و جفت ملک الموکلین در حضور رهبر عاملین جهان با نشانی که انگشتری نقره ای با شرایطی است بسته می شود.
این ملک الموکلین وظیفه جاری و ساری کردن عمل فرد عامل را بر عهده دارند.
حتما خیلی از خوانندگان جداول ملک الموکلین حروف تهجی را که در کتب علوم خفیه آمده است را دیده اند. که من باب مثال ملک الموکل حرف الف را اسرافیل و حرف ب را جبرائیل و … ذکر کرده اند.
پ ن: در کتب و نسخ خطی معمولا یک جدول معروف وجود دارد که البته در نسخ دیگر اختلافاتی با جدول معروف دیده می شود.
اما به ماجرای عاملیت برگردیم ملک الموکلین حروف تهجی که به خدمت افراد عامل در می آیند اسامیشان با این جدول معروف تا حدی فرق دارد. برای مثال ملک الموکلین حرف دال دمدائیل نام دارد. و چهار جفت (دوتایی) می باشدند. دمدائیل اول دمدائیل ثانی دمداییل ثالث دمدائیل رابع
نکته: طبق گفته استاد ما آیت الله شیخ علاالدین دمدائیل رابع روزگاری در خدمت عارف کامل حاج میرزا حسن اصفهانی معروف به صفی علیشاه بودند. آری همان صفی علیشاهی که در آثار خویش علوم خفیه و تکسیر و … را به سخره می گیرد. 😊
از حرف دال تا حرف ت در ابجد ۱۹ حرف است. که هر حرفی چهار جفتملک الموکل دارد.
۴×۱۹=۷۶
تعداد اساتید عامل اینگونه مشخص می شود.
از بین این ملک الموکلین حروف طبق گفته استاد سمنانی ما چهار جفت ملک الموکلین حرف الف و چهار جفت ملک الموکلین حرف ب در اختیار نوادگان یکی از علمای عامل ساکن در لبنان (علامه ۱۹=عدد ابجد نامی که بدان مشهورند) هستند. یعنی در آن خاندان به طور سنتی در گردش است.
منبع: eitaa.com/soltannasir
سلام علیکم یک مسئلهای برای بنده پیش آمده که با توجه به اینکه حضرت عالی مطالب شما مربوط به مشکل بنده است شاید بتوانید بنده را راهنمایی کنید بنده در کشور کانادا زندگی کردم و با خانواده زندگی میکردم و شخصی مذهبی و با گرایشات انقلابی بودم و یک سال قبل از کشور کانادا به ایران برگردم مواجه شدم با عدهای از کسانی که دشمنان اسلام پس از آنها در ابتدا شروع به آزار و اذیت کردند. من در برابر آزار و اذیت آنها مقاومت کردم ولی مجبور شدم به خاطر شدت آزار آنها از درس خواندن در دانشگاه دست بکشم و خودم برگردم ولی چند روز قبل از اینکه برگردم کشور خود دچار حالاتی شدم که تاکنون نیز باقیست به خاطر علایقی که علاقهای که به علوم دینی داشتم پس از آمدن به ایران به قم بازگشتم و مشغول به تحصیل در حوزه علمیه شدم که عرض شد با توجه به پرسشهایی که از کسانی که دعانویس بودند در قم و اصفهان متوجه شدم که مسئله من سحری است که از جانب یهود بر من تحمیل شده است شامل سر و صداهای آزاردهنده و وحشتناک صداهایی که از اشخاصی است که به شدت فریب مکر حیله و نیرنگ میکنند تا بنده را از پا در بیاورد و احساسات تصاویر خیالات که همه آنها خطرناک است و قصد این حالات از پا در آوردن بنده است مدت حدود ۵ سال است که مقاومت کردهام انشاالله با شکست دشمن صهیونیست همراه شود لکن با توجه به تکلیفی که بنده برای اقدام برای حل این مسئله دارم توجه به اطلاعاتی که علوم غریبه دارید علاقه داشتم تا در مورد این مسئله با شما مشورت کنم چطور میتوانم راه حلی برای باطل کردن این سحر پیدا کنم
بنده برای خودم یقین است که کسانی که آزار و اذیت را انجام میدادند و سحر کردند یهودی های کافر (اهل کتاب کافر) بودند
اگر شما اطلاعاتی دارید که بنده را در حل مشکلم کمک کند خواهشمندم دریه نفرمایید