علوم غریبه، اساتید، وادی جن ۲

ایشان چند شاگرد مانند خود تربیت نموده اند ؟
ایشان چه آثار و تحقیقات مهمی در باب این موجودات که وادی تخصصیشان بوده، انجام داده اند ؟
دانستنی ها و دانش تجربیشان را تا چه میزان ثبت نمودند تا بکار آیندگان بیاید ؟
پاسخ این سوالات تقریباًروشن است خروجی ملاحسن بسیار اندک است.
همین مسئله در مورد بسیاری از علوم غریبه کاران دیگر ما کم و بیش صادق است.
جایی که دشمنان اسلام به صورت برادروارانه با یکدیگر دستاوردهای خویش را شریک می شدند و زبان حالشان این بوده که یکی برای همه، همه برای یکی و توانسته اند ضعف های خویش را در این علوم با کار سازمانی و گروهی تا حدی جبران نمایند. در عالم اسلام اساتید بسیاری رفتند و حتی یک وارث برای خویش در این علوم به جای نگذاشتند !
نکته ۱: برای لحظاتی فکر نمایید شما هزاران هزار موجود فرومایه تحت امر خویش دارید که بعضی از آنان بیش از دو هزار سال از عمرشان سپری شده است بعضی از این فرومایگان اطلاعات تاریخی جالبی و بعضا ممکن است متفاوتی نسبت به تاریخی دارند که توسط شاهان و وابستگان درباری نوشته شده است.
بعضی از این فرومایگان خود و یا بعضا پدرانشان در دوران سلیمان نبی حشمت الله بوده اند. بعضی دیگر پدر بزرگ هایشان دوران شاه فریدون افسانه ای را درک نموده اند. حال با خود فکر نمایید شخصی که محقق است و دغدغه تحقیق دارد با منبعی زنده به بلندای تاریخ روبرو است. چنین شخصی تا چه میزان می تواند از این فرومایگان در باب تحقیق مسائل استفاده نماید.
نکته ۱ از ۱ : نباید به دانش و یا حیطه اطلاعات تاریخی این موجودات به صورت آرمانی نگاه نمود. ممکن است گاه چیز خاص و مهمی نیز عاید شخص نشود. این ماجرا بسته به نوع موجودات و خود موجودات دارد چنانچه همه ما انسان ها به تاریخ و داستان گذشتگان و حفظ آن علاقه نداریم آنان نیز کم و بیش اینگونه اند.
به هر حال آنچه که منظور فقیر بود این است که ما در حیطه این علوم مثل بسیاری علوم دیگر نیاز به تغییر نگرش داریم. هنوزم بسیارند کسانی که
این علوم را برای رفع مشکل خلق الله می خواهند. فقیر نمیگویم خلق الله مهم نیستند اما این زاویه دید کوچک است. مردان بزرگ، بزرگ فکر می نمایند.
تأثیری که یک استاد با تربیت شاگردان خوب و وارسته و تغییرات علمی ای که می تواند با ثبت علوم و دانسته ها و تجربیاتش و تحقیقاتش در جهان و جامعه بگذارد گاه از رفع مشکلات مردم هزاران برابر مهم تر است.
رفع مشکل خلق الله نیز به طور محدود، در راستای هدف مورد نظر یعنی تحقیق علوم بسیار خوب و عالی است.
نکته ۲: این را بگویم که بعضی از اساتید در اثر سر و کله زدن با مردم اعصاب درستی ندارند و این بر می گردد به فرهنگ غلط مردم که رفع تمامی مشکلاتشان را از اساتید می خواهند و بعضاً طلبکارانه و یا گستاخانه با این اساتید برخورد می نمایند. گویی که این اساتید بدهکارشان هستند.
سر و کله زدن با چنین افرادی به مرور، اعصاب را ضعیف و شخص را پرخاشگر می نماید.شاید عده ای بگویند خب اگر این افراد اعصابشان ضعیف است چرا به رفع مشکل مردم می پردازند.
این اعتراض کسانی است که معمولا خود جزو مراجعه کنندگان هستند اما این دسته با خود نمی گویند که چرا مردم گستاخانه و بی ادبانه و طلبکارانه برخورد می نمایند !
بعضی از افرادی که خود را مرجع رسیدگی به امور خلق الله قرار داده اند و مشکل گشایی می نمایند. پس از گذشت چند سال از این امر پشیمان شده اند و به شاگردان یا اطرافیان خویش توصیه نموده اند که شما این راه را نروید که پشیمان خواهید شد.

ادامه دارد …

منبع:https://eitaa.com/soltannasir

این مطلب را نیز بخوانید

فیلم صعود ژوپیتر۱

تصویر پوستر فیلم هالیوودی صعود ژوپیتر 🔶فیلم صعود ژوپیتر با درون مایه ای کاملا گنوسی، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =