ایزدبانوی شیطانی تانیت

تصویر نیم تنه ایزدبانوی شیطانی تانیت یافت شده از معبد تانیت در جزیره ایبیزای اسپانیا متعلق به تمدن کارتاژ قرن چهار پیش از میلاد.
{در اساطیر فنیقیه تانیت (tanit) یا تنت(tent) یا تانیث(tanith)، الهه کارتاژی و دختر بعل (baal) و یکی از صور و اشکال الهه آستارته (Astarte)، که با بعل هامون(Baal Hammon) بزرگ ترین زوج الهی را تشکیل می دهند علامت رمزی این الهه، هلال ماه یا مردی است که دست ها را به دعا بلند کرده است. او ربه النوع قدیم فنیقی ها بود که در کارتاژ ستایش می شد. آستارته الهه باروری فنیقیان، برابر عیشتر (ishtar) بابلیان، به بعل ملقب بود! تانیت در میان مردم کارتاژ پارسایی و مهرآمیزی پدید آورد. تانیت به «بانوی مارها» هم ملقب بود.}(کتاب دایره المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان جلد ۴ ص ۱۸۰۵ غلامرضا معصومی)
نکته ۱: اینکه‌ تانیت دختر بعل معروف باشد را بنده در منابع دیگر ندیده ام نمی دانم منبع ارجاع دکتر معصومی چیست؟ در کتاب سترگ ایشان بنده بعضا اشکالاتی دیده ام. بهتر بود ایشان ارجاعات هر مطلبی را مشخص میکردند تا کار برای محققینی چون بنده سخت نشود.

تصویر نیم تنه تانیت ایزدبانوی شیطانی مردمان کارتاژ همسر بعل هامون
نکته۲: بعل هامون را که شوهر تانیت است نباید با بعل معروف در اساطیر که بعضا فرزند ال یا فرزند داگون است اشتباه گرفت.
نکته ۳: یکی از ریشه هایی که محققین برای ریشه نام کشور تونس بر شمرده اند. نام ایزد بانوی شیطانی کارتاژی تانیت است. این محققین معتقدند که نام tanith و tunit از نام های تانیت، ریشه نام کشور تونس است.
منبع: مدخل تونس و مدخل تانیت در ویکیپدیای انگلیسی:

(https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tunisia

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tanit)

نکته ۴: ایزدبانوی شیطانی تانیت به غیر از جزیره ایبیزا و شمال آفریقا (تونس) که پایتخت کارتاژها در آن قرار داشت در جزیره سیسیل و مالت هم مورد پرستش قرار می گرفت. نکته جالب ماجرا اینجا است که ایبیزا از گذشته های بسیار دور مرکز مهم یهودی نشین بوده است و یهودیان ساکن آن نقش مهمی در تطور مکتب قبالا داشته اند و سیسیل و مالت هم از گذشته های دور مکان مورد علاقه تمپلارها بوده است و اکنون جز مراکز مهم فراماسونری و انجمن های مخفی نهان روش در جهان است.

این موجود خبیث را خوب بخاطر بسپارید وی و همسرش و آیین های مربوط به آنان نقش مهمی در تاریخ انجمن های مخفی نهان روش داشته اند. ان شاالله تا آخر هفته مطالبی در موردش از منابع متقن علمی تاریخی و باستان شناسی نگارش می شود و یکی از اشتباهات جامعه دشمن شناسی از جمله خود بنده در اوایل کانال رفع و تصحیح خواهد شد.

منبع:eitaa.com/soltannasir

این مطلب را نیز بخوانید

ذکری یا ختمی برای عموم برای کمک به جبهه مقاومت

بسم الله الرحمن الرحیم بعضی دوستان گفتند ذکری یا ختمی برای عموم برای کمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *